Palvelu ratkaisee huomisen

Palveluiden yhdistäminen tuotteeseen on nykyään arkipäivää. Keskeistä on tuntea asiakkaan tarpeet ja toimintatavat: palvelun arvo syntyy siitä hyödystä, jonka asiakas palvelua käyttämällä saa. Olen itse ajatellut myydä autoni ja vaihtaa yksityisleasing palveluun. Vielä en ole tehnyt päätöstä hankintapaikasta, merkistä tai auton tehosta, mutta henkinen päätös on jo tehty. Leasingmalli on riskitön ja huoleton tapa autoilla. Miksi investoisin autoon kymmeniä tuhansia euroja kun tiedän että auton arvo laskee sitä mukaa kun kilometrit lisääntyvät mittarissa. Tämän saman mallin mukaan yritykset voivat hankkia kriittiset laitekokonaisuudet ns. as a Service palveluna. Trendi on vielä uusi Suomessa, mutta sen osuus kasvaa jatkuvasti.


Coromatic, Taina Ahti, Managing Director Finland

Coromaticilla keskiössä ei ole tuote vaan asiakas. Uskomme edelleen siihen että optimaalinen ratkaisu on asiakkaalle aina yksilöllinen ja kunnossapito takaa laitteistolle pitkän iän. Kriittisen laitteiston hankinta on aina merkittävä investointi, joten moni harkitsee omistuksen sijaan kriittisen laitteiston hankintaa palvelusopimuksena.

Menestyvässä palveluliiketoiminnassa yritystä ja asiakasta liittää toisiinsa vahva sidos – arvokumppanuus. Esimerkiksi Digita ja CGI ovat pitkäaikaisia sopimuskumppaneitamme. Talon sisältä ei välttämättä löydy laitteiden ylläpitoon ja huoltoon erikoistuneita henkilöitä eikä se ole ehkä yrityksen ydinliiketoiminnan kannalta järkevääkään. Kumppanuus lähtee yleensä liikkeelle yhdestä yhteisestä projektista ja luottamuksen kasvaessa yhteistyö syvenee kumppanuudeksi.

Tulevaisuuden suunta Coromaticilla on selkeä, sillä palvelujen myynnin osuus liikevaihdostamme kasvaa jatkuvasti. Coromatic keskittyy siihen minkä osaa parhaiten; konesalien ja kriittisten infrastruktuurien rakentamiseen sekä niiden kunnossapitoon. Kun me otamme kokonaisvastuun kriittisen järjestelmän toiminnasta te voitte huoletta keskittyä oman liiketoimintanne ytimeen. Autamme teitä jatkossakin mielellämme, sillä palvelu on meidän tärkein tehtävämme.

Taina Ahti
General Manager